למידע והתייעצות

מלאו את הפרטים הבאים



טכנולוגיות ופיתוחים חדשים

טכנולוגיות מתקדמות ברפואה

שתי מגמות עיקריות ניתן לראות בשנים האחרונות בפיתוחים הטכנולוגיים.
מגמה אחת – פיתוחים לרפואה מונעת 
ומגמה נוספת פיתוחים טכנולוגיים בהנדסה ביו-רפואית.

רפואה מונעת– זוהי גישה ההולכת ומתרחבת לפיה הרפואה צריכה להיות מונעת ולא תגובתית,
זה אומר בעצם שבמקום להגיע לרופא כשכואב לנו ואולי מאוחר מדי, מתמקד הפיתוח ברפואה מונעת, שיפור איכות חיים וניבוי הפוטנציאל למחלה ובכך למנוע אותה.
הוכח כי הרבה יותר זול למנוע מחלות מאשר לנסות לפתור אותן, ולכן מתרחבות הטכנולוגיות והחידושים בתוכם נכללים בדיקות גנטיות ייחודיות שיודעות לנבא פוטנציאל או נשאיות, הפיתוחים בדימות רפואיות ברזולוציות גבוהות, וכמובן חיסונים ותזונה נכונה .
היות ולכל הפיתוחים ברפואה מונעת נדרש ליווי של חינוך ושינוי תפיסה, יארך זמן עד שיקבלו את מקומם בסדרי העדיפות התקציבית, למרות שיותר ויותר קופות חולים מדברות על כך, כרגע רוב הטכנולוגיות אינן בסל למעט אלו לגילוי מוקדם.
גם חברות הביטוח אינן משתתפות בבדיקות וטיפול מונע שכן הפוליסה מגדירה מקרה ביטוח רק "בעיה רפואית פעילה" לכן רוב הטכנולוגיות, הבדיקות, והפיתוחים לאורח חיים איכותי ומונע שמור למי שיכול לשלם זאת באופן פרטי.

פיתוחים טכנולוגיים בהנדסה ביו-רפואית, תחום מתפתח מאוד ומשלב בתוכו תחומים מדעיים שונים הכוללים הנדסה, פיזיקה, כימיה, מתמטיקה, מדעי המחשב, ביולוגיה, רפואה, אלקטרוניקה ואופטיקה.
התחום עוסק במחקר ופיתוח מכשור רפואי ומוצרים פלסטיים חכמים ביולוגיים שמוחדרים לגוף או מתחברים אליו חיצונית, ביניהם רובוטים ניתוחיים, חדרי ניתוח היברידיים, מכשירים משוכללים לאבחון ולטיפול בשיטות לא פולשניות ,מכשירי דימות מתקדמים וכך הלאה.

הפיתוחים משלבים מגוון מקצועות שכן גוף האדם בעצמו מערכת ביולוגית, כימית, מכנית וחשמלית ולכן הפתרונות צריכים להינתן במגוון ענפים אלו, כמו שתלים מלאכותיים, דבק ביולוגי, איברי גוף חלופיים מקולגן המודפסים במדפסת תלת ממדית, תהליכי החדרת תאי גזע לגוף לחידוש רקמות, קפסולה לצילום המעיים הנמצאת בשימוש כבר זמן רב, קוצבי לב, רובוטים זעירים שנושאים תרופה לטיפול באיבר מטרה ועוד שפע של חידושים, מכשיר למניעת מיגרנה.

כדאי תמיד להתעדכן ולשאול את הרופא מה חדש בתחום, לא לפחד מחוסר ניסיון, אלא ממש להקשיב ליתרונות ולפי זה למצוא את הרופא עם הניסיון.

תתעניינו בעצמכם ותמצאו טכנולוגיות פורצות דרך . תופתעו מה יש למדע להציע לכם.

עוד בנושא שיכול לעניין אותך

טיפולים מחליפי ניתוח

טיפולים מחליפי ניתוח עם התקדמות הטכנולוגיה ורתימת טכנולוגיות מתקדמות לענף הרפואה התווספו טיפולים אשר יכולים להחליף ניתוח פולשני. כולנו מכירים את הרנטגן,...

חדשות בביטוחי בריאות וסיעוד

חדשות בביטוחי בריאות רפורמה בביטוחי הבריאות מיוני 2016 שוק ביטוחי הבריאות בישראל הינו שוק המגלגל כסף רב והוא הפך מוצר בסיסי בכל בית...

עצות לניהול תביעה מול חברת הביטוח

תרופות מיוחדות

עולם הרפואה מתפתח במהירות, כל חודש יוצאות תרופות חדשות ואם לא חדשות הרי שמתגלה פריצת דרך בתרופה שפותחה למחלה מסוימת...

ניהול תביעה מול ביטוח לאומי

טיפים לניהול תביעה מול בטוח לאומי ישנה דעה קדומה על ביטוח לאומי לפיה הם "בכוונה" לא משלמים. מניסיוננו אין זה...

חברה לבניית אתרים חברה לבניית אתרים